top of page
Leaves Shadow

סדנה בטבע לצוותי חינוך

השתלמות חד פעמית חווייתית בטבע

על מה ולמה?

מקצוע ההוראה הוא תובעני מאד, ומורות וצוותי חינוך חווים רמות שחיקה גבוהות במיוחד. 

מפגש לימוד ותרגול מיינדפולנס בטבע מהווה עבור הצוות החינוכי הזדמנות למפגש בסביבה שונה ומעבר ממצב מאומץ של doing למצב של being. המפגש עם הטבע מאפשר הפוגה והזדמנות "להטעין מצברים". 

מחקרים מראים שתרגול מיינדפולנס בטבע יוצר חיבור מיטיב בינינו לסביבה הטבעית, משפר את היכולות הקשביות שלנו, מגביר את תחושת השייכות והחוסן, ומסייע בשמירה על הבריאות הפיזית והמנטלית ובתהליכי התאוששות וריפוי הגוף והנפש.
IMG-20230727-WA0036.jpg

המפגש

המפגש הוא חווייתי ומטרתו הראשית לאפשר לצוות מנוחה, התבוננות, הטענת מצברים וחיבור מחודש לערכים המובילים אותם בעבודתם.

במהלך המפגש נלמד תוכן פסיכו-חינוכי ומעשי-תרגולי של טכניקות ועקרונות מנחים לפיתוח מיומנויות של מיינדפולנס, חמלה ולמידה חברתית רגשית. נתנסה דרך הקשבה, משחק, תנועה וחיבור לסביבה הטבעית בכלים לחקירת תחושות הגוף, החושים, ויסות רגשי, העצמת איכויות של נתינה וקשב עצמי ולאחר, אמפתיה וחמלה. נלמד להשתמש בכלים ברגעים של התמודדות בחיי היום-יום. 

תוכן ותרגולי המפגש ישתנה בהתאם לצרכים של המסגרת החינוכית ויכלול נושאים כמו:

  • מיינדפולנס

  • חיבור לטבע

  • טיפוח חמלה עצמית

  • טיפוח אמפתיה וחמלה לאחר

  • התמודדות עם לחץ, שחיקה ורגשות לא נעימים

  • תרגול בחיי היום-יום

  • עבודה עם ערכים

  • המח והפעלת מערכות הרגיעה בגוף

  • תרגול עם ילדים

ההשתלמות מתאימה לכל צוות חינוכי שרוצה

  • לעצור, לנוח ולהטעין מצברים

  • להכיר ביתרונות של תרגול מיינדפולנס ומפגש עם הטבע 

  • להרחיב את ארגז הכלים להתמודדות מיטיבה עם אירועים יום-יומיים במסגרת החינוך

  • להפחית שחיקה ולחץ 

  • לטפח חוסן סבלנות, ויסות רגשי ויציבות

פרטים טכניים

אורך המפגש 2.5 שעות
עלות הסדנה תשתנה בהתאם למיקום.

המפגשים יתקיימו במיקום בטבע בקרבת המסגרת החינוכית שלכן
באיזור הגלבוע, עמק יזרעאל, עמק המעיינות והגליל התחתון.

אפשר להזמין אותי באופן פרטי או דרך תוכנית גפ"ן מאושרת ע"י משרד החינוך 
("כוח הטבע"  מס' 13721) במסגרת עבודתי במרכז לחינוך קשוב ואכפתי

Leaves Shadow
  • האם דרוש נסיון קודם?
    מפגשי התרגול מיועדים למי שעברו סדנת מבוא (איתי או עם מורים אחרים) ומכירים את עקרונות תרגול המיינדפולנס
  • באיזה אורך המדיטציות?
    תרגול המדיטציה הוא סביב 20 דק'
  • האם כדאי לתרגל גם לבד בין המפגשים?
    על מנת להנות מיתרונות התרגול (שחלקם מתגלים רק לאורך זמן), מומלץ בהחלט לתרגל תרגולים (קצרים או ארוכים) ברמה היומיומית. יחד עם זאת, ממליצה להיות קשובים לעצמנו וגם לפעול בחמלה. יש תקופות בהן יותר קשה לתרגל לבד בין המפגשים, אפשר להתייעץ איתי אודות אילו תרגולים ספציפיים אפשר לאמץ בתקופות כאלה.
  • האם המפגשים הם כמו טיפול קבוצתי?
    לא. המרחב והתכנים של המפגשים אינם מהווים תחליף לטיפול אישי מסוג כלשהו
  • אפשר לנסות לתרגל איתך מדיטציה לפני?
    בוודאי :) כאן מתחת אפשר למצוא תרגול מיינדפולנס מוקלט בהנחייתי ואפשר להצטרף למפגש נסיון ללא עלות בתאום מראש
Leaves Shadow

תרגול מיינדפולנס

הזמנה לעצירה.

כן, ממש עכשיו, לתרגול קצר עם הנחיה

עצירה, תשומת לב ומנוחה

10 דק'

נעים מאד

WhatsApp Image 2021-11-29 at 14.02.08.jpeg

אני אביגיל, חוקרת באומץ את התודעה שלי בכלים שונים ב-15 השנים האחרונות. לומדת ומתרגלת מדיטציה ואת הדרך הבודהיסטית בהתמדה מ-2016.
מנחה, מלמדת ומתרגלת מיינדפולנס וחמלה עם קהל רחב, צוותי חינוך, ילדות וילדים מ-2020.

סיימתי בהצלחה מסלולי לימוד מגוונים, ביניהם:

  • הכשרת מנחי מיינדפולנס וחמלה בשדה החינוכי (מסלול דו-שנתי), מטעם אוניברסיטת תל אביב והמרכז לחינוך קשוב ואכפתי

  • השתלמות "כוח הטבע" - מודל עבודה קבוצתית לפיתוח חוסן ו-SEL בחיבור לטבע, מטעם אוניברסיטת תל אביב והמרכז לחינוך קשוב ואכפתי

  • קורסים של פסיכולוגיה חיובית, מטעם מרכז מיטיב והמרכז הבינתחומי הרצליה

  • סדנאות של תקשורת מקרבת

  • תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה

התרגול והאימון המנטלי שינו את תפיסת עולמי והיטיבו איתי בהרבה מובנים, אני מתרגשת להנגיש ולהעביר את הידע שהצטבר בי לאחרים, ובפרט לאנשי חינוך, אשר בתורם ייטיבו עם הרבה ילדים. 
מוזמנות ומוזמנים להיות איתי בקשר להתייעצות והרשמה. לשליחת הודעה >

bottom of page