top of page
חוש חש _ מיינדפולנס _ אביגיל טורנאו_edited.jpg

המלצות קריאה

חוש חש אביגיל טורנאו מיינדפולנס

לפעמים עצב מגיע בהפתעה / אוה אילנד

פרספקטיבה רחבה ותרגול עם רגשות לא נעימים

יש רגשות מסויימים שיש להם נטייה "להשתלט" עלינו. הם כל כך גדולים שנדמה כשהם מופיעים שאין דבר מלבדם. בימים אלה, כשהתודעה שלנו נצבעת בקלות בעקבות אותם רגשות, אני מזכירה לעצמי שכזה הוא הקשב. באופן טבעי ואנושי הוא הופך להיות צר ומצומצם לנוכח תנאים ונסיבות שליליים, מלחיצים וכואבים.


תרגול מיינדפולנס יציע לנו תנועה הפוכה בדיוק. בעדינות נחפש את האפשרות להרחיב את המבט ולשאול מה עוד מתרחש כרגע? מה קורה עכשיו יחד עם הרגש הגדול שהגיע? התרגול יזכיר לי את ההשתנות המתמדת הקיימת בטבע, וכמוה, גם טבעם של הרגשות הוא לבוא, לשהות ולחלוף.


במידה וזה מתאים למצבנו הרגשי כרגע (במידה ואין הצפה גדולה מידי) ניתן באופן יותר ממוקד לחקור ולעבוד עם המודל RAIN שפיתחה טארה בראך - פסיכולוגית ומורה לדהרמה, ששמה דגש רב בתרגולים שלה על חמלה ועבודה עם רגשות לא נעימים. המודל מציע חקירה של הרגשות שלנו ב-4 שלבים:


Recognize – זיהוי

מה שלומי כעת? מה מתרחש עכשיובתוכי? מהו הרגש שהגיע? האם הגיע לבד או עם רגשות נוספים? נתמקד ברגש אחד שהכי דומיננטי כרגע.

Accept – קבלה

האם אפשר לעשות לרגש מקום, להתרווחה איתו, לקבל אותו מבלי לשפוט, לבקר או להדוף.

Investigate - חקירה

האם יש לרגש ביטוי גופני? בעדינות וללא שיפוטיות נבדוק האם יש מסר שהרגש בא לספר, אולי לגלות דבר אודות התנאים והנסיבות שהביאו להופעתו.

Nurture – הזנה

בעיניים טובות, חמלה וחיוך פנימי נשאל מה יכול לעזור לי עכשיו? איזו פעולה אני יכול.ה לעשות בשביל להיטיב עם עצמי?

בסיום החקירה נשוב ונשים לב מה שלומנו והאם משהו בגוף השתנה.


"עצב מגיע בהפתעה" הוא ספר קצר ועדין שממחיש כל כך יפה גם בצורה ויזואלית איך אפשר "לארח" רגש גדול ומפחיד כמו עצב, לקבל אותו כאורח שמגיע, לעשות לו מקום, להיות איתו, להתקרב אליו, ללמוד ממנו.. עד שיעזוב.


גיל

החל מגיל 3


נושאים וערכים

コメント


סינון לפי גיל:

סינון לפי נושא:

חוש חש דפי צביעה

את דפי הצביעה כבר הורדת?

תרגילי מיינדפולנס, נשימה וחמלה קלים ונגישים, לרווח מעט את הנשימה והתחושות, להתחבר ולחוות כמה רגעים של תודעה משוחררת.

 

להורדה ושימוש חופשי (לא מסחרי) עבור הורים, צוותי חינוך וטיפול.

bottom of page