top of page
חוש חש _ מיינדפולנס _ אביגיל טורנאו_edited.jpg

המלצות קריאה

חוש חש אביגיל טורנאו מיינדפולנס

האריה שבפנים / רייצ'ל ברייט

מה זה אומץ?

לעומת הדעה הרווחת, אומץ הוא לא היעדר פחד, אלא היכולת להמשיך לנוע יחד עם הפחד. לפעמים נדמה שאם בזמן שאנחנו מפחדים נחשוב ונדמיין את כל התרחישים האפשריים, יכולת ההתמודדות שלנו עם הדבר שמפחיד אותנו תשתפר, בעוד שמה שאנחנו בעצם עושים, זה מזינים את תגובת המתח והסטרס בגוף בעזרת המחשבות החזרתיות אודות אותם הדברים שמפחידים אותנו... המחקר מראה שתרגול מיינדפולנס קבוע משפר את התקשורת העצבית, בין היתר, באיזור במח שאחראי על האומץ (יש כזה!) ומשפיע על יכולות הוויסות שלנו של תגובות הפחד והסטרס. בחוויה שלי, תרגול ואימון מיינדפולנס קבוע מאפשר בנוסף לפתח סקרנות, להתמסר גם לחוויה של חוסר ידיעה ואי הוודאות, לפתח אמון – לא כי תמיד יצליח לי, לא כי אפסיק לפחד, אלא כי לא משנה מה יקרה אני מתאמנת ומשתפרת ביכולת המפגש שלי עם מה שקורה עכשיו.



בספר המתוק "האריה שבפנים" מסופר על עכבר קטנטנן שמרגיש בלתי נראה, ומחליט בעזרת הרבה אומץ ללכת ללמוד מהאריה איך לשאוג ולהישמע ברחבי הג'ונגל. הוא מגיע אל האריה בחשש, שם מצפה לו הפתעה... מסע נפלא ומשעשע המציג את ההתלבטות והקושי בלעשות שינוי, להתמלא באומץ ובטחון ולהשמיע קול. הסוף המפתיע יתאים במיוחד לכל מי שמרגיש או הרגיש אי פעם קטנטן ובלתי מורגש.


הצעה לתרגול עם ילדים

נדמה עצמנו לאריות ונתרגל את השאגות שלנו. בישיבה על הברכיים עם כפות הידיים פונות קדימה (כמו אריה) ניקח נשימה ונשאג שאגה גדולה. נשים לב שהשאגה היא לא צעקה שמגיעה מהגרון, אלא שאגה שמגיעה ממעמקי הבטן ולא מאמצת את מיתרי הקול.


גיל

החל מגיל 4. גם בגיל 7 עוד נקרא פה בשמחה


בונוס

איורים מקסימים מלאי פרטים והומור של ג'ים פילד


נושאים וערכים

Kommentare


סינון לפי גיל:

סינון לפי נושא:

חוש חש דפי צביעה

את דפי הצביעה כבר הורדת?

תרגילי מיינדפולנס, נשימה וחמלה קלים ונגישים, לרווח מעט את הנשימה והתחושות, להתחבר ולחוות כמה רגעים של תודעה משוחררת.

 

להורדה ושימוש חופשי (לא מסחרי) עבור הורים, צוותי חינוך וטיפול.

bottom of page